Gidas: el. parduotuvės optimizavimas paieškos sistemoms (1 dalis)11 min. skaitymui

Šiame įraše supažindinsiu su elektroninės parduotuvės SEO procesu pradedantiesiems. Pasidalinsiu keliomis priemonėmis ir optimizavimo būdais.

Ačiū naujienlaiškio prenumeratoriams už super klausimus. Manau, kad čia rasi kelis atsakymus į juos.

Jeigu nori, kad tavo parduotuvę ir prekes rastų Google paieškos vartotojai, tau reikės pritaikyti savo svetainę paieškos sistemoms. Optimizavimo procesą siūlau pradėti dar tik pradėjus svarstyti apie el. parduotuvę ar svetainę.

Tiesą pasakius, kad elektroninės parduotuvės ar reprezentacinės svetainės optimizavimo procesas yra gan panašus (tik su el. parduotuve gali būti daugiau problemų bei galimybių).

Kas yra SEO?

Tavo el. parduotuvės ar svetainės, jame esančio turinio pritaikymas prie besikeičiančių paieškos sistemų reikalavimų bei vartotojų lūkesčių.

Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) – Interneto tinklalapių projektavimo metodologija, siekiant aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose.
Šaltinis Wikipedia.com

Buitiškai tariant.. kad įvedus „pigūs skrydžiai į Romą“ rastų tavo svetainę tarp rezultatų.

 

Pats optimizavimo paieškos sistemoms procesas dažniausiai skirstomas į 2 dalis:

  • Vidinis optimizavimas – svetainės ir turinio gerinimo darbai
  • Išorinis optimizavimas – vartotojui naudingos informacijos sklaida apie įmonę ir veiklą (skaitmeninė rinkodara) …

Svetainės gerinimas apima daug įvairiausių darbų ir labai retais atvejais gali atlikti vienas specialistas. Optimizavimui reikia svetainių projektavimo, duomenų analizavimo, vartotojų patirties (UX), programavimo, dizaino, rašymo ir net serverio optimizavimo žinių.

Išorinis optimizavimas – internetiniai viešieji ryšiai. Kada internetinėje erdvėje yra pristatomos tavo prekes, paslaugos ir įmonė. Vartotojams naudingos ir įmonei svarbios informacijos ruošimas bei platinimas.

Neišsigąsk! Pradėsiu nuo lengvų elementų ir lėtai augsime bei tobulėsime!

 

Kodėl verta optimizuoti savo el. parduotuvę paieškos sistemoms?

El. parduotuvių konversijos atsižvelgiant į srauto šaltinius: Paieškos sistemos (Google), Socialiniai tinklai (Facebook) ir kt.
El. parduotuvių konversijos atsižvelgiant į srauto šaltinius: Paieškos sistemos (Google), Socialiniai tinklai (Facebook) ir kt.

Aišku, kad (kartais) geriausiai konvertuojasi tiesioginis srautas ir naujienlaiškiai…

  • Bet paieškos sistemų srautas yra irgi vienas iš geriausiai besikonvertuojančių
  • Google paieška Lietuvoje naudojasi didžioji dauguma interneto vartotojų. Labai maža dalis naudojasi Yahoo, Bing, Yandex paieškos sistemomis
  • 61 % pirkėjų pasitikimi reklama paieškos sistemose ir Google yra tarp labiausiai vertinamų prekinių ženklų
  • Natūralus paieškų marketingas – „nemokamo“ ir nuolatinio srauto šaltinis, dėl kurio verta pasistengti
  • Optimizavimo procesas dažniausiai padeda gerinti svetainės kokybę bei lankytojų patirtį

Galėčiau išvardinti dar šimtus optimizavimo privalumus, bet būtų neteisinga, jeigu pamirščiau pamynėti minusus.

 

Pozicijų gerinimo šalutiniai poveikiai:

  • Optimizavimas yra procesas, o ne sprendimas
  • Pirmi rezultatai gali atsirasti greitai, o pats procesas gali užtrukti iki kelių metų
  • Dažnai painiojama su SEO straipsniais, nuorodų pirkimu ir kitomis Google nemėgstamomis taktikomis
  • Procesas reikalauja daug laiko ir pastangų. Dažnai ir kitų asmenų pagalbos rašant tekstus, ieškant paieškos frazių, gerinant programinį kodą … arba mano atveju, tikrinant gramatines klaidas 🙂
  • Kokybiškos optimizavimo paslaugos yra brangios. Lietuvoje kaina svyruoja nuo 500 € iki 10 000 € per mėnesį. Kaina priklauso nuo šalių, konkurencijos ir tavo verslo esamos situacijos
  • Nekokybiškos paslaugos yra dar brangesnės

Šiame straipsnyje aš papasakosiu, ką gali pasidaryti be didelių išlaidų ir kaip gauti pirmus teigiamus rezultatus.

 

Užsisakyk naujienlaiškį ir skaityk panašius straipsnius pirmas

Gauk straipsnius apie verslą internete ir rinkodarą. Visiškai nemokamai. Jokių žvaigždučių.

Naujienlaiškių visada galėsi lengvai atsisakyti. Vieno mygtuko paspaudimu.

 

Dažniausiai pasitaikančios el. parduotuvių klaidos

Kuriant reprezentacines svetaines žmonės yra linkę mažiau kopijuoti tekstą nuo panašią veiklą vykdančių įmonių.

Bet su elektroninėmis parduotuvėmis… beveik visi tekstai yra kopijuoti nuo gamintojo ar tiekėjo. Todėl mes perkame internetu dažniausiai vadovaujantis geriausios kainos pasiūlymu.

Dėl didelio ir greitai besikeičiančio asortimento nevisi nori pasistengti ir parašyti unikalius tekstus.

Bet kokios yra klaidos, be kopijuotų tekstų, nes tik 50 % svetainių savininkų kopijuoja…

  1. 45 % nuotraukų neturi alt tag ir jų pavadinimai neatitinka vaizde esančio turinio
  2. 35 % puslapių neturi title antraščių arba yra atvaizduojamas tik produkto pavadinimas
  3. 30 % puslapių neturi meta aprašymų
  4. 35 % svetainių turi neveikiančias vidines nuorodas ir 25 % išorinių nuorodų
  5. 28 % visų puslapių neturi teksto
  6. 20 % puslapių neturi H1 antraščių
  7. 15 % svetainių turi per daug vidinių ir išorinių nuorodų
  8. 12 % svetainių neturi kalbos žymės hreflang=“lt“
  9. 10 % svetainių turi laikinus nukreipimus
  10. Daugumos svetainių krovimosi greitis yra daugiau nei 2-3 sekundės

 

Nuo ko pradėti optimizavimą?

Pirkti nuorodos? Gal svetainėje naudoti raktinius žodžius? Perkelti svetainę į greitesnį serverį? Susirasti ir pasisamdyti agentūrą ar specialistą? Kurti naują dizainą? Surašyti rekomendacijas programuotojui dėl svetainės greičio krovimosi gerinimo?

Internete yra milijonai straipsnių apie optimizavimą, net gali rasti, kad SEO mirė. Vieni jie sako, kad svarbios yra nuorodos, kiti byloja, kad optimizuoti neverta. Bičiuli, čia jau tau reikia rinktis kuo tikėti.

Prieš pradedant šį el. komercijos eksperimentą aš naudojausi Google raktinių žodžių planavimo priemonę ir analizavau raktines frazes, kad galėčiau sukurti kategorijos ir svetainės architektūrą pradinei svetainės stadijai.

 

1. Aiškaus puslapio optimizavimo tikslo pasirinkimas

Puslapio gerinimas paieškos sistemose nėra sprintas, o yra maratonas. Todėl reikia pasirinkti tikslus, kuriuos reikės siekti.

Dažniausiai pasitaikantys (klaidingi) tikslai:

  • Noriu, kad mano svetainė būtų pirmoje vietoje;
  • Noriu aplenkti konkurentą X, Y ir Z;
  • Noriu uždirbti milijoną iš svetainės (daugiau parduoti).

 

Kitokie tikslai:

  • Susilaukti daugiau srauto besidominčiu A, B, C produktais arba K, L, M paslaugomis;
  • Padidinti matumą paieškos rezultatuose;
  • Supažindinti paieškos vartotojus su mūsų teikiamos prekėmis/paslaugomis;
  • Padidinti lankytojų srautą iš paieškos sistemų xx procentais;
  • Padėti rasti geriausią atsakymą.

 

2. Analizės ir informacijos rinkimo įrankių diegimas

Pasirinktus tikslą, reikia turėti galimybę išmatuoti rezultatus. Todėl rekomenduoju pradėti nuo Google Search Console ir Google Analytics diegimo.

Jeigu su Google Search Console susiduri pirmą kartą, tai čia yra mano senų mokymų skaidrės. 48 ir 49 skaidrėje yra parodyta registracija.

Google Search Console leis nemokamai stebėti tavo svetainės pozicijas paieškos sistemoje, analizuoti vartotojų naudojamus raktinius žodžius bei pateiks svetainės gerinimo rekomendacijas.

Jeigu tavo el. parduotuvė yra pasiekiama vartotojams, pateik Google svetainės medį sitemap.xml, kad galėtų greičiau rasti naujus puslapius ir produktus.

Su Google Analytics galėsi stebėti natūralaus srauto elgesį bei konversijas. Jeigu naudosi Enhanced eCommerce, tai ir investicijų grąžą iš puslapio gerinimo.

Tavo verslas turi fizinę vietą? Rekomenduoju užsiregistruoti Google Mano Verslas paskyrą ir patvirtinti savo adresą. Kaip užsiregistruoti? Žiūrėk nuo 34 skaidrės šioje prezentacijoje. Kol lauksi adreso patvirtinimo, galėsi laiką skirti kitiems optimizavimo darbams.

Tau reikės ir Google mokamos reklamos paskyros, kad galėtum rasti tinkamas frazes optimizavimui.

P.S. Nepamiršk įsidiegti Facebook pixel ir Google remarketingo sąrašo kodus, kad galėtum pasiekti svetainės lankytojus.

 

3. Tavo klientų naudojamų raktinių frazių paieška

Kiekvienas tavo puslapis (pagrindinis, kategorija, produktas..) turi skirtingą paskirtį, todėl optimizuojant svetainę reikia aiškiai suprasti – į kokį paieškos vartotojo klausimą (paieškos užklausą) atsako jis.

Viena ir ta pati užklausa gali turėti daug atsakymų. Paimkime pavyzdžiui užklausą – pėdkelnės.

Vartotojas gali turėti omenyje – vaikiškas pėdkelnes, gal tinklines, o gal net vyriškas pėdkelnes. Žiemos metu tai gali būti šiltos ir storos, vasaros metu labai plonos, o pavasarį – spalvotos.

Raktažodžių paieškai rekomenduoju kelis įrankius:

  1. Google Search Console – leis rasti raktinius žodžius, kurios naudojo tavo svetainės lankytojai, kad rastų tave;
  2. Populiariausias Google Keyword Planner – reikalinga užsiregistruoti Google AdWords paskyroje;
  3. Mano SEO įrankis –  galėsi rasti susijusios paieškas.

Apie raktinių frazių paiešką su Google Keyword Planner gali paskaityti čia.

 

3. Raktinių frazių analizė ir priskirimas

Kokie raktažodžiai ir paieškos užklausos yra geriausios? Atsakymas paprastas, bičiuli. Tos frazės ir žodžiai kurie generuoja pardavimus. Dažnai žmonės daro klaidą ir pradeda optimizuoti bendrinius raktinius žodžius, turinčius tūkstančius ir daugiau užklausų per mėnesį.

Gal jau naudojasi Google AdWords reklama? Manau, kad pats laikas pradėti, nes su Google AdWords reklamos kampanijomis aš aiškinuosi tinkamiausius raktinius žodžius.
Aš neturiu aiškiaregės Vandos sugebėjimų sugebėjimų, nežinau ar mano prekės atsako į kliento užklausą.

Analziei vadovaujuosi Napaleono principu. Koks jis? Skaldyti ir valdyti!

Sukuriu apie 20-30 reklamos kampanijų su 1-2 raktiniais žodžiais ir 30 dienų laukiu stebuklo. Didesnė imtis ir pilnas ciklas padės gauti tikslesnius rezultatus. Tokios PPC reklamos kampanijos vadinamos SKAG.

Rekomenduoju parašyti kiekvienai grupei po 2-3 skelbimus ir testuoti skirtingus unikalius vertės pasiūlymus. Juos galima bus naudoti rašant puslapių antraštes ir aprašymus.

Aš esu nepraradęs tikėjimo, kad galima iš dalies nuspėti paieškos vartotojo užklausą.

Raktinius žodžius skaidau į grupes, segmentus ir vartotojų intenciją. Tada kiekvienam puslapiui, kategorijai, produktui priskiriu daugiausiai po 2 raktinius žodžius.

Jeigu su tavim dirba ir komunikacijos specialistė, būtų šaunu, kad iškart atsižvelgiant į tavo priskirtas užklausas parašytų meta title ir meta description. Nepamiršk, kad jų ilgis yra ribotas.  Dažniausiai naudoju šiam darbui naudoju šią lentelę. Ten rasi kelių aprašymų pavyzdžius.

Suradus ir priskyrus šias frazes, gali tikėtis visai neblogų rezultatų. Pavyzdžiui mano eksperimento svetainė jau kiekvieną dieną sulaukia nemokamo srauto iš paieškos sistemų. Tam tikros frazės jau atsirado ir pirmame rezultatų puslapyje.

Gali net pasisekti dominuoti paieškos rezultatuose pagal mažos konkurencijos frazes.

Gali pamatyti, kaip tai atrodo paieškos rezultatuose https://www.google.lt/search?q=fishnet+pedkelnes.

 

4. Raktinių frazių naudojimas svetainėje

Kaip ir rašiau aukščiau – svarbu naudoti klientų naudojamus raktažodžius puslapio antraštėje ir aprašyme. Šita informacija bus atvaizduojama paieškos sistemų rezultatuose.

 

Nuotraukų pavadinimai – pamiršk apie img_0007.jpg

Priklausomai nuo tavo naudojamos turinio valdymo sistemos – svarbus ir nuotraukų pavadinimas. Net šiame įraše yra užvadintos visos nuotraukos pagal juose atvaizduojamą informaciją.

Ar galėtum nuspėti, ką rasi šiuose vaizduose?
https://spauskcia.lt/wp-content/uploads/2017/05/google-rich-snippet-pavyzdys.png
https://spauskcia.lt/wp-content/uploads/2017/05/svetaines-pozicijos-google.jpg 

Būtų pakankamai kvaila, jeigu kiekviena šio įrašo nuotrauka ar ekrano fiksavimas būtų pavadintas „ecommerce seo“ „seo paslaugos“ ar dar kokia esančia kliše.  Bet šitų raktinių frazių panaudojimas tekste (tikriausiai) duos naudos.

 

Į kliento tikslą orientuoto teksto kūrimas

Pamiršk apie kažkokius robotams skirtus tekstus. Žmogus (labai retai skaito) skaito. Tekstas turi atsakyti į jo klausimus.

  • Aš abejoju, kad tu skaitai šį straipsnį nuosekliai
  • Daugiausiai laiko praleidi ties paryškintu tekstu, nuotraukomis bei vaizdais?
  • Tavo svetainės lankytojas nori gauti atsakymą greitai
  • Nebijok palikti tarpus tarp nuotraukų ir tekstų
  • Rekomenduojama, kad sakiniai būtų trumpi
  • Turbūt geriausias tekstas yra be žodžių „geriausias“
  • Trukumų pamynėjimas gali padidinti pardavimus 67 %
  • Naudok klientų vartojamus žodžius
  • Tekstai neturi būti ilgi arba trumpi, jie turi atsakyti į klausimus

Rašyk žmogui ir pamiršk apie SEO straipsnius. Dažnai jie tik yra priežastis pozicijų kritimo.

Dažnai optimizavimo specialistai ir tekstų rašytojai yra pasigavę kažkokių gurų straipsnius, kad turi būti X % panaudota turinyje. BULLSHIT.  Visada reikia testuoti!

 

Gali pasinaudoti šiais žodžiais iš skaidrės. Kuriuos naudojo Deividas Ogilvis ir kiti žymus reklaminių tekstų rašytojai.

 

Pamiršk apie šleivus puslapio adresus

Ką aš turiu omeny šleivus?

Pavyzdžiui čia yra iPhone 7 internetu užklausos rezultatas:
http://pigu.lt/lt/search?q=iphone+7&filter[attr_SnVuZ3RpZXMgdGlwYXM][]=VVNCIHYyLjA

Manau, kad ir tau aiškiau būtų, jei Pigu.lt rezultato adresas būtų http://pigu.lt/lt/iphone-7 ?

Išvenk klaidų, nes dažnai adresų keitimas gali sukelti problemų su indeksavimu ir pozicijų kritimu. Svarbu atkreipti dėmesį, kad tavo tavo sistema turėtų automatiškai nukreipti vartotoją į naują puslapį. Jeigu nenukreipia – tada reikia daryti 301 nukreipimus.

 

Dar kelios rekomendacijos adresams:

  • Neišeik iš proto ir nepradėk naudoti ten 5 raktažodžių
    pvz. https://pedkelnesinternetu.lt/tinklines-pedkelnes-internetu-moterims-juodos-plonos-dideles-mazos-akys
  • Adresai turi būti trumpi ir aiškus
  • Gali (kartais) kurti kategorijas atsižvelgiant į raktines frazes
  • Produktams gali naudoti apibūdinantį raktinį žodį, pvz. https://sins.lt/2-tinklines-pedkelnes-intrigo-paris.html . Atkreipk dėmesį į prekybos centruose gaunamus čekius. Kaip jie įvardina prekes?
  • NENAUDOK lietuviškų raidžių ir apatinių brūkšnių adresuose.

Viskam reikia saiko. Nepadaryk iš savo svetainės soliariumų princesės.

 

Kovok dėl klientų atsiliepimų

  • 85 % žmonių yra svarbūs ir jie skaito atsiliepimus apie verslą ir produktus
  • Tik 1% procentui nerūpi atsiliepimai
  • Tikrų klientų atsiliepimai gali ženkliai pagerinti konversiją
  • Paieškos rezultatuose atvaizduojami Rich Snippets gali padidinti paspaudimų kiekį
  • Turinys naudojamas atsiliepimuose dažniausiai turi frazes, kurios yra svarbios tavo klientams
  • Blogas atsiliepimas irgi geriną konversiją

 

Kurį rezultatą spaustum? Ir kurio rezultato vertė yra didesnė vartotojui? Parašyk savo spėjimą komentare.

 

Tiesą pasakius, aš dar neviską ką paminėjau šitame straipsnyje pritaikiau eksperimentui. Todėl pasidalinsiu ir optimizavimo rezultatais. Ar įmanoma be nuorodų pakilti aukščiau ir generuoti 100% daugiau srauto.

Tikiuosi, kad straipsnyje radai kelis atsakymus ir idėjas dėl svetainės gerinimo. Antros šio straipsnio dalies reikės palaukti.

Nepamiršk užsisakyti naujienlaiškio ir pasidalinti šio straipsniu su kolegomis bei draugais. Ačiū, kad skaitai!

Užsisakyk naujienlaiškį ir skaityk panašius straipsnius pirmas

Gauk straipsnius apie verslą internete ir rinkodarą. Visiškai nemokamai. Jokių žvaigždučių.

Naujienlaiškių visada galėsi lengvai atsisakyti. Vieno mygtuko paspaudimu.

2 Komentarai

  • Ačiū Ramūnui už puikų straipsnį. Pabandysiu pasinaudoti patarimais ir SEO įrankiu prieš kurdamas naują namelio medyje svetainę užsieniui, gal tai padės mažiau blaškytis ir paruošti turinį taip, kad jis būtų ne tik įdomus lankytojams, bet ir paieškos sistemoms.
    • Simonai, tu žinai, kad mes su Aida labai džiaugiamės dėl tavo sprendimo su asmeniniu projektu.

Leave a comment