Šiame įraše sužinosi apie reklaminius puslapius ir Facebook reklamų galimybes bei reklamos kampaniją.
Dėmesio. Čia pateikiama mano nuomonė. Ji gali būti neteisinga ir netinkama tau ar tavo verslui.
Visų pirmą noriu padėkoti visiems už palaikymą, klausimus ir komentarus. Tu esi nerealus/-i!
Pirmą savaitę reikėjo nuspręsti, kokią verslo strategiją pasirinkti. Audrius Lučiūnas yra parašęs puikų straipsnį apie 3 verslo lyderystės strategijas. Nuo verslo strategijos priklausys nauda klientui, komunikacija ir kainodara.
Greita ataskaita iki balandžio 18 dienos
Pardavimų – kol kas didelis ir apvalus 0.
Sukurti 3 nukrepimo puslapiai (ir keli dublikatai testavimui):
1. Mes esame faini ir dalyvauk konkurse;
2. Ačiū, kad tu esi fainas ir dalyvauji konkurse;
3. Sužinok, kad laimėjo konkurse.
Atlikta raktinių frazių paieška (jas naudojau kategorijų kūrimui ir tolimesniam optimizavimui). Apie tai detaliau parašysiu sekančiame įraše.
Padaryta trumpa konkurentų svetainių analizė (pasirodo, kad jų yra tikrai nemažai).
Paskaičiuotos nemokamo pristatymo lubos (kada įmonei nėra nuostolinga apmokėti už pristatymą).
Patalpinti 46 produktai (sunkiai rastos kokybiškos nuotraukos).
Surastos kelios nepažįstamomis panelės. Jos išbandys prekes ir parašys atsiliepimą.
Intagram‘e jos turi nuo 1000 – 23 000 sekėjų. Not bad.
Padaryti 3 baneriai, parašyti (ir dalinai nukopijuoti) tekstai: apie mus, mokėjimai, pristatymas ir grąžinimas. Jų reikia mokėjimų sistemoms ir vartotojams.
Atidarytos sąskaitos banke ir Paysera.
Vieną dieną praleidau pas tiekėją ir vyko susipažinimas su prekėmis. Bėgiojau paskui vadybininke su sąsiuviniu ir rašiau.
Rasti atsarginis tiekėjas du tiekėjai kitoje šalyje (jeigu yra užsakymų, o prekių Lietuvoje nėra) …
Paleista viena AdWords SKAG reklamos kampanija bei buvo testuojamos kelios Facebook reklamos kampanijos.
Atlikta trumpa 8 asmenų apklausa.
Atliktas kliento stress test. Ar tikrai turėsiu galimybę vadybininkės išvardintas prekes.
3 dienoms buvo užblokuotas Facebook’o puslapis.
Išlaidos – 28,63 €
Facebook mokama reklama – 22.82 €.
AdWords reklama – 5.81 €.
Įrankiai, programavimas ir dizaino darbai – 0 €.
Netikėtos išlaidos
Užsakytos (šiek tiek per didelės) siuntų dėžės. Reikia ieškoti mažesnių.
Nupirkti (šiek tiek per maži) burbuliniai vokai. Tinka tik pusei prekių, nes dalis yra ~1 cm didesnių išmatavimų ir netelpa.
Nupirkau Raffaello dėžutė – 5,60 €, bet padovanojau senelei Šv. Velykų proga.
Darbai prasidėjo nuo nusileidimo puslapio kūrimo. Turėjau 2 idėjas. Arba vykdyti konkursą, arba siūlyti nuolaidą pirmam apsipirkimui. Trečio varianto – kokie mes esame šaunūs ir draugauk su mumis … nesvarsčiau ( o gal ir reikėjo ).
Nuolaidos siūlymą išbandžiau, vienos registracijos kaina buvo ~3€, todėl iš karto atsisakiau. Vienos konkurso registracijos kaina buvo apie ~0,35 €. 9 kartus pigiau. Imame.
Dažnai svetainės ar el. parduotuvės kūrimas gali užtrukti iki kelių mėnesių, todėl viskas ko reikia – landing page. Vienas arba keli individualūs puslapiai, kur būtų pateikta nauda būsimam klientui, detalizuotas jūsų pasiūlymas ar kita informacija.
Viskas ko tau reikia pradžiai – landing page
Visi startuoliai pradeda nuo jų ir juos naudoja (beveik) visų reklamos kampanijų metu.
Be startuolių tai daro fizinės parduotuvės ir restoranai. Kol vyksta vietos įrengimo ir pasiruošimo darbai yra apklijuojami langai įvairia informacija “ Čia greitai bus restoranas “ „Nauja batų parduotuvė. Atidarymas balandžio 22 d.“.
Rokas Golcas yra parašęs išvertęs gidą, kodėl reklaminiai puslapiai yra svarbiausia reklaminių kampanijų dalis. Originalą gali paskaityti Unbounce puslapyje.
Kaip atrodo reklaminiai / nusileidimo puslapiai?
Juos dažniausiai naudoja gauti būsimo kliento kontaktus ar detalizuoti pasiūlymo naudą.
Jie būną dviejų tipų. Short copy ir long copy. Mažai informacijos ir daug informacijos. Skirtingų kampanijų metu yra naudojami skirtingi puslapiai. Priklauso nuo to, kiek klientas yra susipažinęs su tavo įmonę ir paslauga bei koks yra reklamos kampanijos tikslas.
Dar nukreipimo puslapiai skirstomi pagal funkciją. Paspaudimo, duomenų rinkimo, informaciniai.
Short copy pavyzdys.
Teksto yra tiek, kad pakaktų susipažinti su pasiūlymu ir lankytojas atliktų norimą veiksmą. Šiuo atveju paliktų savo el. pašto adresą mainais į knygos skyrių.
Šio puslapio konversija buvo virš 50% su el. pašto patvirtinimu. Forma buvo specialiai patalpinta į kitą pusę, kur žmogus pirmiausiai pastebės. Nick’o žvilgsnis ir banglentės jūdėsys yra nukreiptas į veiksmą skatinantį mygtuką.
Gali apžiūrėti ir išbandyti – http://nolimits.lt/knyga .
Antras panaudojimo būdas yra apšildyti klientą ir pateikti produkto ar paslaugos naudą jam.
Daugiau idėjų ir pavyzdžių rasi Instapage ir HubSpot įrašuose.
Kaip sukurti nukreipimo puslapį?
Pirmos reklaminės kampanijos kūrimui naudojau Instapage.com įrankį (turi 14 dienų nemokamą versiją). Galima naudoti savo domeną arba publikuoti turinį tiesiai į savo WordPress ar Drupal svetainę.
Keli Instapage pliusai:
- nereikia programavimų žinių;
- daug dizainų variantų;
- turi vidinę formų sistemą, todėl yra gan paprasta rinkti informaciją (el. paštus ir t.t.);
- galima lengvai adaptuoti dizainą telefonams.
Keli minusai su bandoma versija:
- negalėsi eksportuoti sukurtų dizainų;
- negalėsi daryti A/B testų;
- negalėsi redaguoti css/html bei naudoti JS.
Kuriant nukreipimo puslapius naudoju mažą hack‘ą. Įsidiegiu WordPress sistemą vidinėje byloje spauskcia.lt/lp/ arba spauskcia.lt/pasiulymai/ ir sujungiu su Instapage. Čia rasi Instapage ir WordPress sujungimo gidą.
Taip dariau ir šio eksperimento metu.
Kitas būdas sujungti tavo domeną su Instapage sistema – naudojant CNAME nustatymus.
Keli svarbūs patarimai, nesvarbu kokį įrankį naudosi nukreipimo puslapių kūrimui. Turėk jau sukurtą Facebook Pixelį ir Google Analytics paskyrą bei rink sąrašą remarketingui. Pažengusiems siūlyčiau negaišti laiko ir naudoti Tag Manager. One code – the whole world.
Instapage turi kelis nustatymus, kuriuos siūlau nepraleisti:
- SEO – parašyk gerą antraštę bei puslapio aprašymą.
- Social Info – leis pasiūlymui atrodyti patraukliam socialiniuose puslapiuose. Tam reikės 1200 X 628 banerio, geros antraštės ir puslapio apibūdinimo.
- Analytics – įvesti Facebook Pixel, Google Analytics paskyrų ID arba jei naudoji Tag Manager ID.
- Con. goals – koks yra tikslas? Gauti kontaktinę informaciją? Sudominti preke ar paslauga ir paskatinti apsilankyti kitame puslapyje?
- Testuok landing page su įvairiais įrenginiais. Pasiimk močiutės meškafoną, kaimyno planšetę ir išbandykite direktoriaus mašinos navigacijoje.
Kiti įrankiai nusileidimo puslapių kūrimui – Unbounce, LeadPages ir kt.
WordPress sistemos: optimizepress (naudojau visų http://nolimits.lt puslapių kūrimui, turėjo problemų su mobiliomis svetainėmis), Thrive Themes irgi panašus. Dažniausiai tenka pyktis su mobiliomis versijomis.
Dažniausiai šitos WordPress TVS pritaikytos sistemos naudojamos produktų paleidimams, mokymų bei seminarų pardavimui.
Patinka HTML/CSS/JS? Gali pasirinkti iš ThemeForest tau tinkantį dizainą (dabar jie turi 889 skirtingus variantus). Kainos nuo 5 dolerių.
Pavyzdžiui šiam puslapiui naudoju WordPress šabloną su header’io ir footer’io išjungimo funkcija. Labai esu tuo patenkintas. Nereikia kitų įrankių.
Pirma reklamos kampanija Facebooke
Reklama Facebook’e yra ant bangos. Visi nori ten reklamuotis. Visi eina į mokymus. Ir visi pradžioje daro klaidas.
Aš irgi darau klaidas.
Prieš išleidžiant nors 1 centą Facebook reklamai, siūlyčiau prieš tai viską tinkamai pasiruošti:
- Tvarkingi paskyros nustatymai;
- Sukurti ir įsidiegti Facebook Pixel’į savo svetainėje;
- Atlikti konversijos nustatymas;
- Sukurti kelias Custom Audiences;
- Pagalvoti, kas gali būti tavo tiksliniu klientu.
Facebook paskyros nustatymai verslui
Jeigu reklamą planuoji pirkti įmonės vardu ir reikalingos sąskaitos-faktūros, siūlau pradėti nuo verslo informacijos pateikimo.
Facebook Pixel diegimas
Facebook Pixel’is leidžia rinkti tavo svetainės lankytojų duomenis ir tik jiems rodyti reklamą. Suteikia galimybę lankytojus segmentuoti pagal tai, kuriuose puslapiuose lankėsi ir kokį veiksmą atliko. Tikriausiai skamba įdomiai? Galėsi segmentuoti ir pagal amžių, lytį ir t.t. Ten yra tikrai įdomu. Skirtinga lytis, skirtinga reklama, nes nori pasiekti skirtingą tikslą.
Gali turėti tik vieną Pixelį reklamos paskyroje. Čia rasite visą degimo gidą.
Gali ir nepirkti reklamos, bet kaupk duomenis apie svetainės lankytojus. Jie yra saugomi iki 180 dienų. Su Facebook Pixel Helper galėsi patikrinti, ar Pixelis yra sėkmingai įdiegtas tavo puslapyje.
Konversijos nustatymas – Custom Conversions
Kas tau yra svarbu? Registracija, formos užpildymas, užsakymo pateikimas … Custom Conversions leis tau optimizuoti reklamos kampanijas specialiai tavo norimam rezultatui.
Įvesk savo galutinio tikslo adresą. Tai gali būti sėkmingos registracijos puslapis, užsakymo patvirtinimo puslapis. Čia rasi platesnį gidą apie konversijų matavimą.
Pavyzdžiui spauskcia.lt puslapio konversija yra naujienlaiškio registracija.
Eksperimentinėje el. parduotuvėje yra keli. Užsakymo pateikimas ir naujienlaiškio užsakymas bei keli eventai.
P.S.S. Jeigu Pixel’į naudoji keliuose puslapiuose, tada įvesk pilną adresą.
Nepamiršk išbandyti ir apsilankyti puslapyje. Ataskaita Facebook’e kartais vėluoja, todėl rezultatai gali atsirasti po 5 min.
Pirmos Facebook reklamų auditorijos
Facebook’o reklamos auditorijos yra patogus būdas segmentuoti visus esamus ir galimus klientus bei norimų klientų grupes. Žemiau yra pateikiamos kelios svarbiausios auditorijos pradžiai.
Kuo yra mažesnės auditorijos, tuo jos yra efektyvesnės. Lengviau valdyti ir skaldyti biudžetą bei matuoti efektyvumą.
#1 auditorija yra visi svetainės lankytojai
Paspausk „Create Audience“, sekančiame žingsnyje pasirink „Custom Audience“, vėliau „Website Traffic“.
Jeigu pikselis yra naudojamas keliose svetainėse, tada nustatyk, kad būtų renkama specialaus puslapio informacija. Facebook’as automatiškai saugos visus duomenis 180 dienų.
Priklausomai nuo tavo puslapio populiarumo, ši auditorija turėtų greičiausiai prisirinkti.
#2 auditorija yra žmonės, kurie lankėsi tavo svetainėje šiandien
Kaip ir pirmame variante, nustatyk, kad tai būtų tik 1 dienos lankytojai. Dažniausiai ši auditorija naudojama 2 tikslais.
Pirmas tikslas yra jiems tiesiog nerodyti reklamos, nes jie atliko norimą veiksmą.
Sekantis tikslas jiems nerodyti prieš tai buvusios reklamos, nes jie apsilankė svetainėje, bet neatliko norimo veiksmo.
Dažnai yra kuriamos dar papildomos auditorijos remarketingui.
Lankėsi per 7 dienas, lankėsi prieš 14 dienų ir t.t.
#3 auditorija yra tie, kurie atliko norimą veiksmą – nusipirko, užsisakė ir t.t.
Jeigu žmogus jau atliko jūsų norimą veiksmą, jis turi būti priskirtas kitam sąrašui. Ir jokiu būdu nereikia jam rodyti reklamos „PIRK PIRK PIRK“. Dažniausiai jie yra išskiriami reklaminėje kampanijoje. Ir kuriamos lookalike auditorijos.
Galima padėkoti klientams, kurie įsigijo prekę ir pasiūlyti palikti atsiliepimą.
Jeigu produktas turi savo gyvavimo ciklą. Pavyzdžiui – skutimosi peiliukai ir juos klientas perka 1-2 per mėnesį. Suradus savo klientų ciklą, galima prieš kelias dienas priminti, apie tai, kad jiems jau greitai reikės naujų peiliukų…
Amigo, barzda želia, o seni peiliukai jau nebepjauna? Užsisakyk šiandien ir pristatysime per 2 d.d.
#4 auditorija yra žmonės, kurie matė tavo Facebook’o įrašus ir lankėsi paskyroje
Kodėl apie save nepriminti Facebook puslapio lankytojams arba tiems, kuriems tavo komunikuojama informacija buvo kažkada įdomi.
Galima kuriant reklamas nustatyti, kad rodytų tik Facebook puslapio ir išskirtų tuos, kurie lankėsi tavo svetainėje t.y. pirmą auditoriją bei Facebook puslapio fanus.
#5 yra tavo tikslinė būsimų klientų auditorija
Prieš kuriant reklamą – svarbu nuspręsti, kas yra tavo tikslinis klientas. Kas naudoja tavo preke ar paslaugą?
Pirmai auditorijai pasirinkau žmones dirbančius didžiausiuose Lietuvos įmonėse. 100 įmonių sąrašą rasi žemiau ir galėsi atsisiųsti.
#6 yra lookalike auditorija (kartais būna aukso gysla)
Apie ja papasakosiu kituose įrašuose… nes dar neturiu el. parduotuvės klientų :).
Bet principas yra gan paprastas. Gali segmentuoti ir eksportuoti savo klientų vardus, pavardes, el. paštus ir telefono numerius ir Facebook’as savo algoritmo pagalbą ras labai panašius į juos.
Grįžtam prie eksperimento ir kur dingo 28,63 €
AdWords reklamai išleidau 5.81 €. Kol kas dėmesio jai neskyriau. Svetainėje nebuvo jokio turinio ir reikėjo visą el. parduotuvę apsitvarkyti. 41 paspaudimų per dvi savaites, išlaikyta 1 skelbimo pozicija bei 1 naujienlaiškio prenumeratorius. Detaliau apie pirmų Google AdWords reklamos kampanijų kūrimą parašysiu sekančiuose įrašuose.
Todėl pradėjau eksperimentuoti su Facebook reklama. Visas srautas buvo kreipiamas į nukreipimo puslapį. Šiek tiek pakeičiau PrestaShop maintenance kodą. Padariau, kad visas srautas ne iš mano IP būtų automatiškai nukreiptas į nukriepimo puslapį.
Tai leido talpinti informaciją el. parduotuvėje, o tyčinius ir netyčinius lankytojus nukreipti į kitą puslapį. Su nuomojama platforma to negalėčiau padaryti.
Facebooko mokamai reklamai išleidau 22.82 €
Pirmas mano eksperimentas buvo su Lietuvos TOP 100 įmonių darbuotojais (gali atsisiųsti visą sąrašą). Nerodžiau reklamos tiems, kas jau apsilankė. Dažniausiai lankytojai jau priskiriami kitai auditorija.
Reklamos kampanijos tikslas buvo konversija, t.y. sėkminga registracija konkurse. Vėliau tą sąrašą naudoju kitoms kampanijoms.
Facebook mokamos reklamos rezultatai:
115 paspaudimų (paspaudimo kaina ~19 cnt.)
23 konkurso dalyviai (su el. pašto registracija);
11 naujienlaiškio prenumeratorių;
8 apklausos dalyviai;
11 naujų Facebook puslapio sekėjų;
Dabar vyksta įrašų reklama svetainės lankytojams. Kampanijos tikslas – unique daily reach. Išlaidos tokiai kampanijai yra ~0,50 € su 120 asmenų auditorija. Galima padaryti kampanijos slip testą ir išbandyti kitus tikslus.
Iš kur naujienlaiškio prenumeratoriai ir apklausos dalyviai?
Paul Grahan yra parašęs legendinį straipsnį apie tai, kaip yra svarbu pradžioje neautomatizuoti.
Apklausos dalyvių paieška
Kol kas neturiu klientų ir noriu surasti draugų. Konkurso dalyviai puikiai tam tinka. Todėl išsiunčiau personalizuotus laiškus kiekvienam dalyviui. Padėkojau už jo dalyvavimą ir paklausiau, ar galėčiau užduoti kelis klausimus. Jų atsakymai padėtų mums augti ir tobulėti.
Man buvo svarbu sužinoti:
– Ar žmonės perka šitas prekes internetu?
– Kokios informacijos apie prekes dažniausiai trūksta?
– Kaip dažnai jie perka šias prekes?
– Kokius mokėjimo būdus jie dažniausiai naudoja?
8 apklausos dalyviai pateikė tikrai vertingų įžvalgų. Iš jų atsakymų buvo nuspręsta dėmesį ir laiką skirti šių elementų tobulinimui.
Vieno respondento patarimas buvo pateikti informaciją apie prekės įpakavimą. Ar siuntos turinys yra matomas kurjeriui?
Kaip Jūs skelbiate apie konkurso laimėtojus?
Turbūt smagiausia dalis yra skelbti laimėtojus.
P.S. Taip, šitų išlaidų neįtraukiau į bendrą ataskaitą. Pridėsiu vėliau.
Jeigu kada tenka man rinkti laimėtoją, tai ofise būnas tikras Teleloto būgno sukimas. Bet tam naudoju atsitiktinių numerių generatorių.
Kiekvieno dalyvio traukimą dokumentuoju su ekrano fiksavimu. Vėliau visą informaciją patalpinu atskirame nukreipimo puslapyje.
Vartotojams išsiunčiamas laiškas, kad yra paskelbti dalyviai ir pasiūloma apsilankyti naujame nukreipimo puslapyje.
Nėra ko abejoti, kad šį laišką atidarys (beveik) visi dalyviai. Prieš pateikiant nuorodą į rezultatus, pakviečiau juos apsilankyti kitam puslapyje ir užsisakyti naujienlaiškį. Dar 5 nauji naujienlaiškio prenumeratoriai.
Išmokite kiekviename žingsnyje daryti po mikro konversiją. Laiško perskaitymas, nuorodos paspaudimas, atsakymas į laišką ir t.t. Ir neverskite vienu metu daryti kelių dalykų.
Ko tikėtis sekančiame įraše?
Iš kur gauti turinio ir pirmų atsiliepimų?
Nemokami reklamos būdai – ar visi veikia?
Šiek tiek apie SEO el. parduotuvėms.
Nuolaidos ir akcijos veikia?
Siūlau užsisakyti naujienlaiškį ir gauti dar daugiau idėjų bei patarimų. Visada galėsi atsisakyti. Siųsiu tik kelis kartus per mėnesį. Less is more?
Ačiū, kad skaitai. Jeigu turi kokių klausimų – rašyk man į ramunas@spauskcia.lt .
2 Komentarai