Kaip pradėti internetinį verslą per 30 dienų su 100 € biudžetu5 min. skaitymui

Šiandien pasiryžau padaryti eksperimentą ir sukurti el. verslą su 100 € biudžetu. Tiesą pasakius tai baugina. Per 30 dienų paruošti el. parduotuvę bei aptarnauti pirmus klientus – iššūkis.

Pradžia ir nežinia gąsdina. Bet aš nebijau nesėkmių, jos gali mus išmokyti naujų pamokų. Svarbiausia pamoka – nepasiduoti ir vėl bandyti.

Apie elektroninio verslo eksperimentą

Jeigu kam kyla klausimas, kodėl aš pasiruošiau šitam iššūkiui – noriu sukurti el. verslą savo sesei. Kur ji galėtų dirbti sau ir kurti geras emocijas el. parduotuvės klientams.

Pasirinkau nišą, kur neturiu patirties ir joje dirbantys veteranai sako, kad nelabai kas perka šias prekes internetu. 

Manau, kad tokie iššūkiai dar labiau įkvepia išbandyti nišą, nes yra galimybė tapti jos lyderiu per trumpą laiką.

Kelios taisyklės, kad nuotykis būtų įdomesnis

Noriu, kad šis nuotykis įkvėptų įgyvendinti Jūsų svajonę. Todėl noriu apriboti savo galimybes žemiau pateiktomis taisyklėmis.
  • Naujas ir dar el. prekybai nenaudotas interneto vardas (jį atskleisiu po eksperimento);
  • Tik 100 € biudžetas reklamai (dovanos, mokama Facebook ir Google reklama, spauda);
  • Galima naudotis tik visiems prieinamais ir nemokamais įrankiais bei bandomosios jų versijomis;
  • El. komercijai naudosiu standartinį dizainą ir apsipirko kelią ( o jis tikrai nėra tobulas);
  • Negalėsiu samdyti programuotojo, tekstų rašytojų, dizainerių (biudžetas to neleidžia);
  • Negaliu naudoti savo ryšių su tinklaraštininkais, YouTube žvaigždėmis (o taip norėčiau, nes šiai verslo nišai puikiai tiktų);
  • Kartą į savaitę naujienlaiškio prenumeratoriams atsiųsti darbų ataskaitą bei pasidalinsiu rezultatais.

Investicijos projekto startui yra 12,98 €

Kad sukurti el. verslą galėtų kiekvienas, taupysiu kiek įmanoma labiau. Kol kas patirtos išlaidos yra 12,98 EUR.
  • Interneto vardas – 8,99 EUR
  • Svetainės talpinimas – 3,99 EUR
  • SSL sertifikatas – NEMOKAMAS
  • El. komercijos platforma – NEMOKAMA

Turiu viziją, kad šis projektas puikiai pasiteisintų ir Skandinavijos rinkoje, todėl el. komercijai pasirinkau PrestaShop platformą. Ji turi atskirų parduotuvių funkciją, plačios ataskaitų ir modernizavimo galimybės.

Rinkoje yra daug įvairių nemokamų el. komercijos sprendimų – WooCommerce, OpenCart, Magento. Kita alternatyva yra nuomotis iš eshoprent, Shopify ir kiti sprendimai.

Nuomojant jau sukurtą el. komercijos sprendimą – galimybė sutaupyti verslo pradžioje.

Naudosiu standartinį PrestaShop dizainą ir į atnaujinimą (pasistengsiu) neinvestuoti laiko ir lėšų. Nes turiu tik 30 dienų ir 100 € biudžetą, todėl geriau skirsiu laiką prioritetiniams darbams.

Standartinis PrestaShop 1.6 versijos dizainas

Pasiruošimo darbai

Nupiešiau logotipą per 30 minučių su Photoshop programa. Manau, kad su Canva programa galima jį padaryti dar greičiau, svarbu, kad būtų be fono :).

Svetainės talpinimo paslaugų tiekėjas turi patogų įrankį, kuris leidžia įdiegti PrestaShop sistemą akimirksniu. Todėl galėsiu daugiau laiko skirti sistemos konfigūravimui.

Nors šis eksperimentas turi didelį šansą, kad jis nepasiseks, bet darbus pradėsiu nuo Google Tag Manager diegimo su integruota Google Analytics Enhanced Ecommerce, Facebook Pixel bei Google Remarketing Tag.

Svarbu yra nustatyti apsipirkimų konversijų skaičiavimą.

Pastebėjus, kad kažkuris reklamos kanalas veikia efektyviau nei daugelis, galima bus galimus resursus ir reklamos biudžetą perkelti jam.

  • Jautraus svetainės turinio ruošimas: prekių pristatymas, grąžinimas ir pirkimo taisyklės;
  • Svetainės meniu ir produktų kategorijų strateginis planavimas;
  • Prekių filtravimo galimybės;
  • Produktų ir kategorijų tekstai;
  • Reklaminiai baneriai ir nuotraukos;
  • Prekių kainodara ir įkėlimas į sistemą (čia turbūt sugaišiu apie 50 % viso laiko).

Svarbūs klausimai ir maži iššūkiai

Prekių sandėliavimas ir užsakymas iš tiekėjų. Atsiskaitymo ir pristatymo galimybės klientams. Pakuotė prekių siuntimui. Prekių grąžinimas. Ataskaitos buhalterijai ir t.t.

Saugus apmokėjimas už prekes

Nors el. parduotuvės lankytojams norėčiau suteikti platų mokėjimo galimybių pasirinkimą, kol kas startui naudosiu tik bankinį pavedimą, Paysera ir apmokėjimą pristatymo metu. Norėčiau įdiegti ir Cardinity, tai leistų patogiai atsiskaityti ir užsienyje gyvenantiems lietuviams.

Klientams patogus prekių pristatymas

Įvairesni pristatymo būdai, leidžia klientui pasirinkti tinkamiausią sprendimą. Šiuo metu reikės gauti susitarti su LPExpress arba Venipak. Norėčiau programiškai optimizuoti kurjerio užsakymą, siuntų registravimą jų sistemoje ir manifesto spausdinimą, bet dėl riboto biudžeto reikės apie tai pasvajoti.

Saugi ir patogi pakuotė prekių siuntimui

Nors jau apie tai galvojau ir norėčiau naudoti juodos spalvos pakuotę su tam tikrai patobulinimais, bet pradžioje reikia taupyti ir imti rudos spalvos vokus bei lipnius lapelius adresams. Per pirmą mėnesį noriu išsiųsti nors 30 siuntų. Todėl tiek ir bus nupirktą vokų. Rekomenduoju neapsikrauti jais, ypač pradžioje, kada nėra aiškus vidutinis užsakymų kiekis per mėnesį.

Prekių grąžinimas ir sandėliavimas

Prekių grąžinimui naudosiu nuomojamą pašto dėžutę. Nors veiklą bus vykdoma iš namų, nenoriu nurodyti jo adreso.

Grąžintas prekes norėsiu kaip galima greičiau likviduoti per kitus kanalus arba pakartotinai parduoti.

87,02 € reklamos biudžeto planavimas

Tik 15 € Google AdWords reklamai. Facebook’o minimalus biudžetas kampanijai orientuotai į konversiją yra nuo 1 €/d. Galima kampanijas stiprinti kiekvieno mėnesio pirmos savaitės pabaigoje, antros savaitės pradžioje. Juk tada gaunate algą ir norite sau leisti daugiau?

Reklamos biudžeto paskirstymas

  • Google AdWords siūlo galimybę naujoms svetainėms gauti 45 € kuponą išleidus 15 €. Todėl būtinai sukursiu kelias SKAG (vienas raktažodis skelbimų grupei) AdWords kampanijas;
  • Google pakartotinės reklamos paslaugą galėsiu naudotis tik surinkus tinkamą kiekį lankytojų;
  • Pakartotinė reklama svetainės lankytojams Facebook socialiniame tinkle – 30 € minimalus biudžetas mėnesiui;
  • Draugystė prasideda nuo mažų dovanų. Noriu kiekvienam pirkėjui siųsti po vieną saldainį. Didelės Raffaello dėžutės kaina apie 6 €.

Kol kas reklamos biudžetas yra 51 € (čia su saldainiais). 45 € AdWords kuponas čia nėra sumojamas.

Liko net 36,02 €.

Tapk eksperimento dalimi

Kviečiu užsiregistruoti naujienlaiškiui ir gauk visus atnaujinimus pirmam. Gal turi pažįstamą, kuris kalba apie savo elektroninį verslą ir dar nepradėjo? Pasidalinkite šiuo puslapiu!

Užsisakyk naujienlaiškį ir skaityk panašius straipsnius pirmas

Gauk straipsnius apie verslą internete ir rinkodarą. Visiškai nemokamai. Jokių žvaigždučių.

Naujienlaiškių visada galėsi lengvai atsisakyti. Vieno mygtuko paspaudimu.

 

Jeigu turite kokių klausimų ar pastebėjimų, rašykite man į ramunas@spauskcia.lt.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment