Ačiū Aivaras Simonis Studio už vaizdą
Balandžio 3 d. pradėjau savo eksperimentą ir šiandien yra ta diena, kada galiu su tavimi pasidalinti pirmais rezultatais bei pasirinkta niša.
Tiesą pasakius, įpusėjus eksperimentui pradėjau svarstyti, gal geriau sesei nupirkti kelionę. Man kelionė patiktų labiau, nei darbas. Bet būčiau apgavęs tave… Todėl nepasidaviau ir tęsiau.
Šiandien nereikia skubėti iki tiekėjų ir įsigyti siuntoms reikalingų prekių. Galiu pabaigti rašyti šį straipsnį ir pasidalinti pirmo mėnesio įspūdžiais.
Jei skaitei praeitą įrašą apie pirmą reklamos kampaniją, tai prisimeni, kad 18 dieną dar nebuvo padavimų. Pradžioje buvo buvo galimybė apžiūrėti prekes, o pirkimo galimybė atsirado tik balandžio 21 dieną.
Kokie darbai buvo man svarbiausi?
Konkurso dalyviams uždaviau kelis klausimus ir vienas iš jų buvo „kokios informacijos dažniausiai trūksta perkant prekes internetu?“.
Jie man pateikė šiuos atsakymus:
- Dažniausiai trūksta aiškių dydžių lentelių;
- Nėra produktų atsiliepimų.
Nereikėjo spėlioti ir vadovautis savo nuomone, kad galiu nuspręsti už klientą. Tikrai būčiau iššvaistęs laiką fotosesijoms ir aprašymams ( o dydžių lentelių ir nebūtų).
Sekantis žingsnis buvo Paysera reikalavimų įgyvendinimas. Pristatymo ir grąžinimo gražinimo informacijos pateikimas svetainėje.
P.S. Svetainėje tik 2 produktai turėjo aprašymus. Versti ir burti tikrai nenoriu, bet tam turiu kitą idėją.
Pirmo mėnesio ataskaita
651 apsilankymai
5 pirmi pardavimai
Vidutinis užsakymas – 7,80 €
4 klienčių parašyti produktų atsiliepimai
Tik 1 klientė parašė laišką prieš pirkimą
0 skambučių (tikriausiai jiems pakanka minimalios informacijos)
Populiariausias mokėjimas būdas yra pavedimu iš vyro banko sąskaitos
Populiariausias pristatymas yra Lietuvos Paštas (kainuoja 1,33 €)
2 kartus užblokuota Facebook paskyra
336 seansai nuo pirkimo galimybės ( t.y. nuo 2017 04 21 d. )
Sėkmingo apsipirkimo konversija – 1,48 % (kada galima buvo pirkti)
Facebook reklamai buvo išleista 29,97 €
AdWords reklamai 15,29 €
Dar nepildžiau pelno-nuostolio ataskaitos, bet jaučiu, kad esu 100 € minuse.
Daug dėmesio skyriau outreach reklamos kampanijai.
El. verslo niša – moteriškos pėdkelnės
Kas vyrams gali būti seksualiau, nei merginos intelektas, šypsena bei gražios kojos? 🙂
Pasirinkau pakankamai neutralų pavadinimą – Sins.lt. Nors ir svarsčiau apie interneto vardo pirkimą, kaip antraoda.lt (buvo užimtas dabar karantine), pedkelnes.lt – gal parduodamas, bet niekas neatrašė.
Apsilankyk šiame puslapyje, kad nebūtų rodoma pėdkelnių reklama – https://sins.lt/info/16-nerodyti-reklamos
Ši prekių kategorija buvo pasirinkta dėl kelių priežasčių:
- Prekių pakuotės yra (beveik) vienodo dydžio;
- Prekės yra lengvos (pora pėdkelnių sveria ~50 g.);
- Parduotuvėse nėra galimybės matuotis ir išbandyti;
- Dalis merginų ir moterų jas nešioja kiekvieną dieną;
- Nėra aiškaus lyderio el. prekyboje.
Keli minusai:
- Lidl’e ir turguje pėdkelnių kaina yra 0,99 €;
- Jos parduodamos (beveik) visuose parduotuvėse;
- Yra stiprus sezoniškumas;
- Aš visiškai nenutuokiu apie jas;
- Prekė gali turėti labai daug variacijų (spalvos ir dydžiai);
- Užsakymas iš tiekėjų yra vykdomas telefonu (el. paštu)… ne visada turi prekes ir reikia atvykti pasiimti.
Kodėl tik 100 € pradžiai ir standartinis dizainas?
Kaip ir minėjau prieš tai, aš neturėjau jokios patirties šioje nišoje. El. parduotuvės kūrimas gali užtrukti iki kelių mėnesių. Finansiškai tai gal kainuoti labai daug.
Man labiausiai patinka MVP verslo modelis, kada nesistengi sukurti tobulo produkto, o pradžioje bandai išsiaiškinti ar tavo produktas/paslauga bus reikalinga bei naudinga kitiems. Ar kažkas išvis pirks …
Kuriant parduotuvę MVP principu yra svarbu įtraukti klientus ir vartotojus tiesiogiai į produkto kūrimą.
Keli būdai tai padaryti:
- Klientų apklausos el. paštu, telefonu ar svetainėje;
- Vartotojų filmavimas svetainėje (fullstory, hotjar ir kt.);
- Google Analytics ar PIWIK duomenų analizė…
Klientai yra geriausi mokytojai – ir ką jie mane išmokė
Aš nesu aiškiaregys ir man kartais yra sunku nuspręsti apie sekančius svetainės gerinimo darbus. Todėl galima pasižiūrėti su kokiais iššūkiais susiduria klientai bei lankytojai.
Pirmos pamokos ir namų darbai:
Pirkėjai mažiausiai 2 kartus lankėsi ir domėjosi užsakymų eiga. Mane skatina pateikti informaciją apie siuntos buvimo vietą.
Mobilioje versijoje yra netvarkingai atvaizduojamos prekės kategorijose ir didelis atmetimo rodiklis. Paskatino išjungti AdWords reklamą telefonuose bei tokiu būdu sumažinau atmetimų skaičių.
Nenaudoti nuorodų atidarymo naujame lange, nes lankytojai pradeda naudotis nauju langu ir negrįžtą į buvusį produktą.
Pamatė, kad ilgas užsakymo kelias ir paliko krepšelį. Trumpinti!
Įjungti pirkėjų žiūrėtas prekes… nes vartotojai pamirštą, ką žiūrėjo. Ir kartais tiesiog blaškosi svetainėje.
… kartais pakanka 10 klientų, kad rastum didesnes klaidas.
Eksperimentas tęsis toliau
Pirmi pardavimai parodė, kad yra galimybė prekiauti internetu. Tęsiu eksperimentą toliau bei dalinsiuosi įžvalgomis bei patarimais.
Kol kas liksiu ištikimas 100 € biudžetui mokamai reklamai.
Šio mėnesio tikslas yra 20 pardavimų ( nors labai norėčiau 30 ).
Nusprendžiau straipsnius skaidyti į konkretesnes dalis ir naujienlaiškio prenumeratoriai pirmieji sužinos:
- Nuo ko pradėti el. parduotuvės SEO;
- Google AdWords reklama – kaip efektyviai reklamuotis su 30 €;
- Socialinių tinklų žvaigždžių marketingas.
Mielai atsakysiu į klausimus komentaruose.
Ačiū labai, kad skaitai ir iki greito!
Kitas būdas yra nišinės parodos. Man šį sausį teko dalyvauti parodoje Frankfurte ir ten radau kelis tiekėjus kitam projektui.
Vieni tiekėjai yra gan stiprūs, bet su el. prekyba jiems sunkiai sekasi, kiti neturi tam laiko. Sėkmės ir lauksiu tavo rezultatų!